Verhuurmakelaar Utrecht

Huis verhuren?

Wij helpen je graag met de verhuur van jouw woning in Utrecht en omgeving!

Voor een oriënterend en vrijblijvend gesprek komen graag bij je langs om de verhuur van jouw woning te bespreken.  Wij lichten graag aan je toe hoe wij het verhuurproces gaan aanpakken en hoe wij de perfecte huurder gaan vinden. Onderstaand overzicht zie je wat de verschillende fases zijn in het verhuurproces.

Een woning verhuren is heel wat, vaak is het een plek waar je zelf lang hebt gewoond en waar je dus graag een goede huurder in wilt hebben. Onze makelaars hebben veel ervaring in de verhuur en weten wij als geen ander hoe we de woning moeten tonen, hoe we het gesprek aan moeten gaan met de huurder en weten wij alle ins en outs van wet en regelgeving m.b.t. verhuur.

Eveneens op zoek naar een verkoopmakelaar of aankoopmakelaar? Ook dat doen wij in Utrecht en omgeving!

1. Oriëntatie

Wij starten altijd met een oriënterend en vrijblijvend gesprek waarin wij met elkaar kennismaken en het gehele verhuurtraject bespreken. Wij bespreken je wensen, maken een inschatting van de huurprijs en adviseren we je hoe je je woning het beste kunt verhuren. Tenslotte vertellen wij je wat je van ons kunt verwachten en met welke kosten je rekening moet houden. Enkele dagen later ontvang je van ons een verhuurvoorstel in de vorm van een vrijblijvende opdracht tot dienstverlening.

2. Opstart

Wanneer de opdracht akkoord is, gaan wij aan de slag. Wij werken samen met een professionele fotograaf en met een tekenaar die plattegronden maakt. Wij maken een brochure met foto’s en plattegronden van je woning. Ook beschrijven wij je woning en de omgeving. Wij proberen een zo goed mogelijk beeld van je woning te geven. Tenslotte leggen wij de brochure aan je voor ter beoordeling.

3. Start

Nadat de brochure akkoord is, bieden wij je woning te huur aan. Je woning verschijnt dan op diverse woningplatforms, zoals Funda en Pararius. Daarnaast maken wij een eigen woningwebsite van jouw woning. Ook plaatsen wij je woning in “diverse etalages”. Geïnteresseerden kunnen ons bellen voor informatie of voor het maken van een afspraak om je woning te bezichtigen.

4. Bezichtiging

Wij organiseren deze bezichtiging en zijn hierbij aanwezig. Omdat wij dit dagelijks doen, weten wij je woning zo te presenteren dat geïnteresseerden ook echt enthousiast worden. Wij signaleren huursignalen en vragen daarop door waar nodig. Na de bezichtiging informeren wij je hoe de bezichtiging is gegaan.

5. Screening huurder

Na het selecteren van een geïnteresseerde als potentiële huurder controleren wij zijn/haar financiële status. Hierbij schakelen wij ook een externe expert in. Na deze controle ontvang je een advies over de potentiële huurder.

6. Huurovereenkomst

Nadat de potentiele huurder is geaccepteerd, stellen wij een huurovereenkomst op. Deze bespreken wij met je. Wanneer alles duidelijk is en de overeenkomst voldoet aan je wensen, teken je de overeenkomst. Het voorgaande doen wij vervolgens ook met de huurder. Nadat ook deze heeft ondertekend, is je woning verhuurd.

7. Overdracht

Op de dag dat de huurovereenkomst ingaat, overhandigen wij de sleutels aan de huurder. Tijdens deze overdracht houden wij een inspectie, waarover wij een uitgebreid schriftelijk verslag uitbrengen. Dit onderbouwen wij met foto’s.
Nadat de huurder de woning heeft betrokken, blijven wij beschikbaar voor eventuele vragen.